currentbody-logo

Leverans & Returer

Leverera till

Vi erbjuder ett stort antal flexibla leveransalternativ så att du kan få dina produkter levererade när det passar dig.

Leverans

Alla beställningar som är avsedda för den europeiska marknaden skickas i möjligaste mån från vårt EU-lager. Om detta inte är möjligt kan vissa varor tyvärr drabbas av förseningar i leveransen, men eventuella importtullar och skatter täcks av oss och det finns inga ytterligare kostnader för dig.

Ett urval av länder erbjuder konsumenter möjligheten att återkräva importtullar och skatter. Detta kräver dock en personlig ansökan till din lokala regering eller myndighet och vi kan inte stödja denna process.

Om du beställer ett antal produkter eller om de är på förbeställning kan din beställning komma i flera leveranser. Vi kommer dock bara att debitera dig en enda expeditionsavgift.
 

Spårning av beställningar

Du får ett spårningsnummer i det e-postmeddelande som du får när din beställning lämnar vårt lager. Du kommer att kunna kontrollera din beställning på webbplatsen för den frakttjänst som motsvarar den valda fraktmetoden. 

Returer

Vill du returnera din vara? Inga problem, börja en retur genom att använda länken nedan. Observera att vi inte kan hållas ansvariga för förlust eller skador på ditt paket under transporten.

Vi strävar efter att behandla din retur inom 14 arbetsdagar efter att vi mottagit ditt paket.

Vi förstår att du kanske behöver lite mer tid under julhelgen för att returnera varor till oss, så från och med den 1 november kan du returnera oöppnade och oanvända varor till oss för återbetalning fram till den 31 januari.

Vi kommer också att förlänga alla återbetalningsgarantier som köpts under denna period med 30 dagar.
Garantivillkoren förblir oförändrade. För mer information, se vår fullständiga returpolicy.

 

Börja Retur

Spåra retur

 

Observera att vi inte kan hållas ansvariga för förlust eller skador på ditt paket under transporten.

Vi erbjuder en 2-årig garanti på en rad produkter, som kan hanteras direkt med vår kundtjänst HÄR för eventuella tekniska fel som uppstår. Detta utesluter Refreshed NuFACE-enheter som har en garantiperiod på 6 månader och Refreshed Tria-enheter som har en garantiperiod på 12 månader.

Har du ändrat dig? Om varan är ny och oanvänd, med alla originaltillbehör, förpackningar och tillverkningsförseglingar intakta, är du berättigad till full återbetalning och har 30 dagar på dig att returnera varan. Observera att vi inte kan återbetala eventuella leverans- eller portokostnader.

För flera märken, inklusive SmoothSkin och NuFACE, erbjuder vi en 90-dagars pengarna tillbaka-garanti. Fullständiga uppgifter om denna returpolicy anges på varje produkts Sida och gäller endast enheterna.

När det gäller modeller i begränsad upplaga gör vi vårt bästa för att ersätta enheten med samma modell om lager finns tillgängligt. I annat fall kommer vi att ersätta enheten med standardmodellen.

Återbetalningar:

Vi strävar efter att behandla din retur inom 14 arbetsdagar från det att vi mottagit ditt paket. När returen har behandlats får du ett e-postmeddelande som bekräftar din återbetalning eller ersättning. Vi rekommenderar att det kan ta upp till 5 arbetsdagar för ditt konto att krediteras med återbetalningen, men vissa betalningsleverantörer och betalningstyper kan ta upp till 14 dagar att kreditera ditt konto.

Under hektiska perioder, till exempel under julen, kan handläggningstiderna vara längre, men du kan vara säker på att vi kommer att arbeta så snabbt som möjligt för att behandla din retur.

Om du vill avbryta din beställning kontaktar du sales@currentbody.com. Observera att detta inte alltid är möjligt på grund av den snabba omgången i vårt lager. Om beställningen redan har skickats kommer den att returneras enligt returpolicyn för 30 dagar och fraktkostnaderna kommer inte att återbetalas. Observera att vi av hygieniska skäl inte kan ta emot öppnade och/eller använda intima enheter. Om du behåller några gratispresenter drar vi av dem från din totala återbetalning.

Fel med produkten:

Om du har problem med att använda enheten eller tror att det finns ett problem med funktionen, vänligen fyll i returformuläret för att skicka in din begäran om ersättning.

Om det visar sig att din produkt har ett problem kommer vi att sträva efter att ersätta den som en likadan för likadan ersättning. När det gäller modeller i begränsad upplaga kommer vi att göra vårt bästa för att ersätta enheten med samma modell om lagret är tillgängligt, men annars kommer vi att ersätta enheten med standardmodellen. I de fall då en produkt upphör under garantiperioden och vi inte kan byta ut den kan vi erbjuda butikskredit som ett alternativ.

Om din artikel fungerar enligt tillverkarens specifikationer kommer den att returneras till dig.

Vi ersätter inte förbrukningsartiklar som borsthuvuden, lägg inte dessa i ditt paket.

Om din enhet utvecklar ett fel inom de första 30 dagarna ger vi dig gärna en återbetalning om du inte vill ha en ersättning. Efter 30 dagar (och inom din garantiperiod) ger vi dig en ersättningsenhet.

I det osannolika fallet att din ersättningsenhet utvecklar ett fel och du har haft en felaktig enhet inom 6 månader efter ditt ursprungliga köp kan vi ge dig en återbetalning, om du så önskar. Efter 6 månader kan vi endast erbjuda butikskredit (som är giltig i 6 månader) eller en utbytesenhet.

Din garantiperiod kommer inte att uppdateras med utbytesenheter, den gäller från ditt ursprungliga inköpsdatum.